duminică, 12 octombrie 2008

SOUND (Grup Coral)


In anul 2004 printr-o succesiune fericita de evenimente am ajuns s-o cunosc pe Laura, altista in SOUND, si care m-a invitat la un concert al corului desfasurat la Casa Studenteasca. Sala de la parter, cu canapele rosii, foarte primitoare si luminata discret. Concertul incepuse la ora 18.00. Am intarziat ..am intrat incet in atmosfera calda si misterioasa pe care cei din Sound deja o creasera in sala. Nu pot descrie ce energie vibra in jurul meu ..vibra mocnit ..cuminte si primitor, aproape «familiar».

M-am asezat pe una dintre canapele, undeva in spate, incercand rapid sa-mi adaptez starea interioara la ceea ce se intampla acolo. In cateva minute pluteam printre sunete, la unison cu sound-istii – sufleteste, ei, atunci, au reusit sa ma translateze, din zgomotul si haosul de afara, intr-o lume pe care eu o intalnisem numai in basmele din copilarie.

Dintre toate piesele care s-au cantat acolo, mi s-a imprimat pe suflet Doina ..eram invaluita de o placuta confuzie si fiecare celula a mea zburda intr-o fericire neinteleasa si neasteptata (cred ca asta simte fiecare ascultator cand asculta Doina noastra – o neliniste, arhaica, venita de undeva din inceputurile de lume, amestecata cu un sentiment de regasire fericita in dor ..dorul acela pe care nimeni nu-l poate defini).

Dupa concert, imi amintesc de expresiile luminoase ale sound-istilor care primeau felicitarile in foyer-ul Casei Studentesti. Am vazut in ochii lor sclipirea unui sentiment pe care eu nu-l cunoscusem pana atunci – sentimentul familiei muzicale si spirituale, neaos-romanesti, in care iti poti implini aspiratiile, pe verticala, ale spiritului talentat si nelinistit care zace in tine. D-l profesor-dirijor Voicu Popescu m-a invitat deschis si hotarat la repetitii (asa cum o face intotdeauna, cu toti cei care sunt cautatori de comori muzicale): «Tocmai avem nevoie de soprane! Va asteptam la treaba!»

De atunci Sound a devenit familia mea muzicala si spirituala, iar Casa Studentilor (Preoteasa) ..o casa in sens de «acasa» – pentru noi, cei care avem nevoie de adapost cultural si indrumare artistica.

P.S. pentru mine SOUND inseamna, pe scurt:

S - Spirit si Sensibilitate
O - Oaza de libertate si de bucurie
U - Unda (rotunda :)) a sunetelor si vibratie la unison a sufletelor
N - Neastampar si nazuinta
D - Doina, Drag si ..Dor :)



Mai jos va redau cateva dintre piesele cantate de noi, in montajul si straduinta colegului nostru din SOUND, Alexandru Damian - bas-bariton, fotograf si june publicist foarte talentat (vezi The Music in Photography http://alexandrudamian.blogspot.com/ )

«Ma luai, luai» de Tudor Jarda




«Ave Maria» de Javier Busto



«Cimpoieriereasa» de Gheorghe Danga



"Pavanne" la World Choirs Games, Graz-Austria 2008

"Tourdion"

"Steal Away"

3 comentarii:

pinakadakila spunea...

Lavi, m-ai emotionat cu descrierea ta, si vreau sa scriu aici ca sa afle toti cei care nu te cunosc cu adevarat, ca tu,prietena mea din copilarie, ai o voce minunata, esti un talent in muzica,literatura, istorie dans, filosofie, psihologie, esti o comoara ca prietena, esti un sprijin la nevoie, ai un suflet mare, esti umanista, eu te cunosc de o viata si nu stiu sa fi avut un defect in toate calitatile pe care le-am descris mai sus..
enumerand toate cele, mi s-a facut dor de tine:(:) te iubesc Lavi

Anonim spunea...

easyyyy now girl! :))) nu zi si tu tot..ca se sperie lumea :))) m-ai facut sa rosesc :P.. iti multumesc draga mea prietena :) Si eu te iubesc si de cate ori vei ajunge la Marea Caraibelor, te rog sa intinzi mana in apa ei si sa-ti aduci aminte de legamantul pe care l-am facut noi cand eram mici-mici, tot intr-o apa - si ea mica-mica.. Acum si noi am crescut..iar izvorasul acela a crescut si el si s-a transformat in Oceanul Atlantic...Dar legamantul si iubirea raman draga mea prietena, dincolo de noi si dincolo de oceane >>><<<

pinakadakila spunea...

am fost sa vad baletul clasic din Georgia aici, in Santo Domingo, interpretand Romeo si Julieta, am profitat de atmosfera solitara din loja in care ma aflam cu jumatatea mea si contemplam dansul plin de gratii ale balerinilor, asta mi-a adus aminte de noi, dansand in ritmuri poetice pe aleea din fata casei tale "The Ghift of Love" by Rumi..asta ca sa-ti dau raspunsul ca, imi aduc aminte de tine nu numai cand ma balacesc in Marea Caraibelor,caci esti prezenta in viata mea in fiecare clipa ,ca toti cei dragi mie .. vorbind cu lumea, tuturor m-am laudat cu tine:)